ГРАНДІОЗНІСТЬ ТА ВИТОНЧЕНІСТЬ МУЗИЧНИХ СВІТІВ ОЛЕКСАНДРА СКРЯБІНА

Потойбічні музичні світи Олександра Скрябіна репрезентують кінцеву
фазу еволюції традицій романтизму, тоді як його рафінований гармонічний
лексикон є визначальним щаблем на шляху до "нової" музики. "Все є моя
творчість. Але й сама вона існує тільки в своїх творіннях, вона
абсолютно тотожна до них. Я ніщо. Я тільки те, що я створюю. Все, що
існує, – існує лише в моїй уяві. Все є моя діяльність, яка в свою чергу є
лише те, що вона творить. Тому не можна сказати, що світ існує", –
писав композитор.
Ким був Скрябін? Пророком-візіонером, який прагнув до містеріального
перетворення Всесвіту в нестримному творчому акті? Чи, може, його
"надлюдські" ідеї виявилися лише маренням, що спрямувало геніального
композитора на хибний шлях до соліпсичного занурення в глибини власної
підсвідомості?
Немає коментарів:
Дописати коментар