МУЗИЧНІ ГРОТЕСКИ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ: ГУСТАВ МАЛЕР

Навряд чи Е.-Т.-А. Гофман розраховував, що вигаданий ним персонаж
іронічного музиканта-романтика, багатостраждального композитора, доля
якого – боротися з "вітряками", перетвориться на культурний символ
епохи. Адже образ капельмейстера Йоганнеса Крейслера ініціював появу
низки художніх втілень, а ще – за його подобою ткалися творчі біографії
цілком реальних митців. Яскравим прикладом є неординарна постать Густава
Малера – композитора, духовні ідеали якого належали ХІХ століттю, а
засоби їх втілення дивовижно передчували століття ХХ. Утім, властиву
вигаданому Крейслеру самоіронію у власній творчості Малер переводить до
нового смислового виміру – гротеску, що з усією силою викриває
трагедійність світобачення митця пізньоромантичної доби.
Немає коментарів:
Дописати коментар